keskiviikko 16. marraskuuta 2016

Tassua toisen eteen

 
 1 / Ilosena lenkille lähdössä, Hippukin olisi ollut lähdössä mukaan.
2/ Erään lenkin yhteenveto. Nopein aika lenkillä on ollut 18:25min

Viimeiset kolme viikkoa on mennyt täällä melko vauhdikkaasti sillä löysin uuden harrastuksen itselleni, nimittäin canicrossin! En ikinä uskonut innostuvani tällä tapaa juoksemisesta, sillä aikaisemmin innostus on laantunut jo ensimmäisen juoksulenkin aikana ja homma on jäänyt siihen. Nyt kuitenkin olen viimeisen kolmen viikon ajan käynyt joka toinen päivä juoksemassa 2,5 kilometrin lenkin.

Kaikki lähti siitä kun jostain syystä keksin lenkille lähtiessä kaivaa 6 vuotta kaapin perällä viettäneen vetovyön ja vetonarun esille, jotka tuli hankittua hetken huumassa erään koiraleirin jälkeen. No ei muuta kuin Hertta narun päähän ja menoksi. Sanomattakin on varmaan selvää, että eihän siitä touhusta tullut oikein mitään. Hertta pääosin vaan ravasi naru löysällä ja itse yritin epätoivoisesti jaksaa hölkätä perässä edes sen kilometrin verran. Parin tällaisen yrityksen jälkeen vapautin Hertan väliaikaisesti vetokoiran hommasta ja päätin hoitaa ensin oman kuntoni kuntoon.

On kyllä mahtavaa huomata miten nopeasti sitä kehitystä oikeasti tapahtuu. Juoksen aina samaa reittiä, jotta pystyn matkan varrella vertailemaan aikaa ja tuntemuksia aikaisempiin lenkkeihin. Yhtäkkiä sitä huomaakin, että hei oon jo täällä asti eikä vieläkään tunnu pahalta! Pystyn nykyään jo nauttimaan juoksemisesta ja juoksulenkeistä onkin muodostunut mulle mahdollisuus arjesta irtautumiseen ja omaan rauhaan. Eikä sitä fiilistä lenkin jälkeen voi sanoin kuvailla kun on jaksanut pinnistää taas vähän lujempaa ja onnistunut parantamaan aikaa.

Ja musiikin lisäksi mun treenimotivaatiota nostattaa tietysti hyvät varusteet. Oon jo kauan aikaa tykännyt urheiluvaatteista ja nyt onkin hyvä tekosyy hamstrata niitä lisää. Tällä hetkellä oon aivan rakastunut mun talvijuoksutrikoisiin ja uuteen kokonaan heijastavasta kankaasta olevaan juoksutakkiin. Juoksukin kulkee aivan eri tavalla kun päällä olevat vaatteet tuntuvat ja näyttävät hyvältä.

Voisinkin tehdä ihan erillisen postauksen siitä millaisissa varusteissa canicrossataan, jos teitä kiinnostaa?

0 kommenttia:

Lähetä kommentti